Liegveld Lelystad

Wees niet stil, laat je stem horen

Waar gaat dit over?

Goed dat je ons hebt gevonden!

Liegveld Lelystad is ontstaan vanuit een gevoel van pijn en onmacht veroorzaakt door politieke besluitvorming gebaseerd op volstrekt onjuiste informatie in combinatie met een heel sterke lobby van vele decennia.

Het gevolg is dat we nu in Lelystad een vliegveld dreigen te krijgen waar heel intensief op gevlogen gaat worden. Zoals het er nu uitziet tot 45.000 vliegbewegingen per jaar, hoewel er ook al een rapport verschenen is waar men heeft doorgerekend naar 225.000 vliegbewegingen per jaar.
De historie laat zien dat ieder aan de Schiphol Group gesteld maximum tot op heden steeds wordt overschreden zonder dat hierop gehandhaafd wordt.

Tot overmaat van ramp is het de bedoeling dat de vliegtuigen over honderden kilometers in 5 provincies LAAG gaan vliegen.

Dit gebied is zo groot, we hebben we het niet meer over ‘my back yard’ maar we hebben het over het hart van Nederland.

Dit mogen we niet over ons heen laten komen!!

Onze eis is dat Lelystad Airport helemaal niet open gaat zolang dit gepaard gaat met laagvliegen.

Laagvliegen is wat ons betreft horizontaal vliegen onder de 12.500 voet ( zeg maar onder de 3.800 meter). Er zijn gebieden in NL waar dit vaak voor komt, maar dit zou verboden moeten worden. Er is genoeg onderzoek gedaan naar de effecten van het geluid en de uitstoot van vliegtuigen wat aan toont dat dit ten koste gaat van de gezondheid van de inwoners.

Op de website van de Samenwerkende Actiegroepen tegen Laagvliegen vind je alle actuele informatie rondom Lelystad Airport.

Op de website van Schipholwatch vind je alles wat er speelt rondom Schiphol en luchtvaart in het algemeen.

Heb je een beetje tijd en wil je in een keer goed op de hoogte zijn van wat er speelt, kijk dan naar onderstaande video over Lelystad Airport (44 minuten) waarbij betrokkenen en experts vanuit eigen expertise verschillende aspecten bespreken van de consequenties van de laagvliegroutes: gevaar van birdstrike (alle trekvogels vliegen op dezelfde hoogte als de vliegtuigen straks), invloed op het toerisme, invloed van geluid op je gezondheid en slaap, invloed van fijnstof op je gezondheid, overmatig extra gebruik kerosine en ga zo maar door:

 

 

 

Groei Luchtvaart van economisch belang?

Gepropageerd wordt dat de groei van Schiphol en de uitbreiding met Lelystad Airport belangrijk is voor de economie van Nederland.
In deze uitzending van tegenlicht wordt dieper ingegaan op deze economische belangen, je kunt hier zien dat het argument economisch belang zwaar overtrokken is:

Herziening luchtruim
Volgens deskundigen is eerst een herziening van het luchtruim noodzakelijk om het gewenste aantal vakantievluchten in de Flevopolder mogelijk te maken. Toch gaat Lelystad Airport in het voorjaar van 2019 al open. Dat is volgens de overheid noodzakelijk om de positie van Schiphol te borgen.
Klik hier om deze uitzending te bekijken, wees gewaarschuwd het is pijnlijk.

Accijns en btw heffen op kerosine:
Helaas niet zomaar mogenlijk vanwege internationale overeenkomst uit 1944! scheelt dus staat €0,74 PER LITER Op en neer tussen Eindhoven en Barcelona verbruikt vliegtuig 9000 liter kerosine, reken maar uit!
https://www.bjmgerard.nl/?p=5866

Fijne uitleg Arjen Lubach

Zie hieronder de heldere uitleg van Arjen Lubach en zijn gedegen onderzoeks-team over Schiphol dochter Lelystad Airport (van 5 november 2017). Ten tijde van dit fragment dacht men nog dat het om 45.000 vliegbewegingen zou gaan, inmiddels mogen we 60.000 vrezen.

 

En dan deze Briljante bijdrage van de Stichting Red de Veluwe!

 

 

Op deze site vind je verder informatie over:
Laagvliegroutes
Het effect op jouw gezondheid
Zondagsrust
De dubbele agenda van de politiek om vrachtverkeer toe te laten
Op wie kan ik komende gemeenteraadsverkiezingen wel stemmen
Wat kun jij doen
Download posters en stickers
Informatie op andere sites

Verder Bericht

© 2024 Liegveld Lelystad

Thema door Anders Norén